Monday 20 January 2014

SURPRISE FOR 'HIM'

Assalamualaikum...
Ni kisah hari Jumaat lepas, 17/01/14. Tarikh keramat ke? Takda la ~ ni tarikh aku buat surprise kat encik suami. Romantik tak aku? ngeee.. Perasaan terdetiknya aku nk bg kezutan kt dia ni dah berbulan2 lamanye.. Dah lama aku teringin nk bg adiah yg mahal2 skt kt dia. sblm2 ni aku kasi yg basic2 ja, pasal xtau nk bg apa. tak bg baju kemeja, bg baju tshirt.hu.. cdg nk kasi hadiah ni ms anniversary ktorg yg ke 4 pd 4/12/13 yg lepas tp xjadik bg pasal aku msh knfius nk bg hp apa. antara iphone 5s @ sony xperia z1. Puas la aku wat tanya2 ala2 survey kt laki aku konon kwn aku tanya la which 1 better. Tp dia sndri pn xpasti. Kejap aku tgk mcm dia minat iphone, kejap sony. Yes dear, nothing perfect. So, bila dah survey2 npk gaya dia mmg ske iphone. Dia pn bdk art & design dan slu guna mac, maka aku tau mst dia syiok lau aku bg iphone.. Pasal iphone agak terlebih bajet, maka lmbt la skt dptnya.he.. kena kumpul skt lg.. then, tanggal 16/01/14 aku pn belilah online hp terbabit. Konon nak delivery tp xjadik sal opis ttp coz Thaipusam. So, mlm tu ajak la en somi g amk. dan bermulalah lakonan hebat aku.hehe.. Terpaksa guna nama kwn aku, khuz. konon nk amk hp bf dia.hahahaha.. Dia yg xtahu menahu, bwk la aku g kdai kat subang nu. yg bestnya, dia bwk ja.. baik kan.he.. So besoknya, selepas subuh aku pn tls la ayat2 manis ala2 sepucuk surat.. bersekali dgn adiah iphone yg dia teman aku amk smlm. Jenuh nk cri bks adiah, sib bek jmpa beg dr lect utk aku dlu, then kad pulak aku amk kad beg carlo rino aku.bijak x?haha.. aku ltk ats meja keja dia dlm blk.
Masanya dah tbe.. aku buat2 sapu smpah ms dia msk blk. peh2 dgr dia istighfar byk2. keluar blk je, "apa ni bu?", dok istighfar x abis2 lg. dia tak sgka. "ayah suka tak?", "mesti la suka, tp kenapa?" Haa.. meh cni aku nak cte kenapa.
1] Pasal hp dia dah pecah, hang, tp dia xmau bli baru. alasan, blh pakai lg. aku tau dia xnk membazir. Walau ada duit, dia slu utamakan aku n afin.

2] Pasal dia pn penah hadiahkan kt bini dia ni hp taw. dah 2 kali lagik. apa sgt la dgn sebijik ni kan

3] Hadiah penghargaan atas pengorbanan, kesetiaan dan pertolongan dia semenjak zaman aku studi lg. Aku bkn jenis yg mtk duit mak bapak tiap bln. Hidup aku kt Shah Alam bergantung pd duit PTPTN je la. Tp bila dah bli bku, byr yuran itu ini, tinggal la setoet je. nak wat assgnment lg. potostat itu ini..hu.. tapi, suami aku byk bntu aku. Dia sara makan minum aku, teman aku wat assgnment. aku tak minta ok..he.. dia ada saat susah sng.

4] Pasal dia adlh suami terbaik dan hebat. Dpt terima perangai aku yg buruk ni. bebelan aku. rajuk aku, buat muka aku. dia terima aku dgn redho.kihkihkih.. dia byk bg nsht pd aku. & know what, ada org tegur aku dah jd baik n tak nakal mcm dlu lg sejak kawin.haha.. nampak x, nampak x kuasa belaian seorg somi.he..

Actually, byk lg sbb dan alasan aku bg adiah tu. ye, kasih syg xperlu dibuktikan pd harta atau benda cukup skdr ikhlas dr hati. itu la yg aku buat dlu. kdg2 hanya kad atau sms je sbg tanda. Tp xslh kan kalau kte nk bg reward kt org kte syg atas penghargaan dan tanda syg.. bukan slu. lau slu, kopak la aku. ni pn hasil duit aku main kutu.hahaha..

Ok la, harap sgt en suami dpt bc post ni suatu hari nnt. i love you so much.. Happy 4th anniversary and happy belated birthday..


2 comments:

Blog Cinta Hati IBU NAUFAL Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah