Monday 22 July 2013

"PERJALANAN HIDUP, SATU TAKDIR ATAU PILIHAN"

Assalamualaikum..

Hebat tak title kite?hehe... Sehebat penceramahnya tadi, saudara Sham Kamikaze. Alhamdulillah dapat mendengar cerita En. Sham dalam penhijrahan beliau dari jebon ke skg yg lebih baik.  Tersentuh bila dgr tentang liku2 dan cabaran2 beliau dalam berubah atau berhijrah.  Terlintas di hati, sejebon2 atau sejahat2 dia (dulu), ada rasa untuk benar2 berubah serta tekad dan taqwa.  

Kita, manusia yang lainnya, jujurnya aku.  Rasa bersalah yang amat sbb lambat2kan solat, mengumpat sana sini, judge org tak tentu pasal dan mcm2 lagi kejahilan.  Rasa itu ada tp nak betul2 berubah payah benar rasanya.  Kenapa payah? Tiada tekad tiada taqwa yang betul pd Allah SWT. Nak berubah, tp tiada kesungguhan untuk apa? Setiap kali solat, ada je penyesalan.  Ya Allah, aku nk berubah. Tapi solat seterusnya langsung tak buat. Apakah? Belum betul2 menyesal tu wahai sahabat.. Ya Allah berikan aku hidayahMu, berikan aku peganganMu, berikan aku jalanMu, untuk aku menjadi insan hebat dimataMu.

Perjalanan hidup, satu takdir atau pilihan.  Kita yang boleh ubah diri kita. Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Blog Cinta Hati IBU NAUFAL Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah